Visuel identitet

Visuel identitet

Min Startpris – 3000 kr. ex. moms

At have en visuel rød tråd på alle ens platforme, er fuldstændigt grundlæggende for en virksomhed. Billeder, farver, former, typografi, kendetegn i det hele taget skal stråle igennem alle steder, hvor der er et behov for en hurtig visuel genkendelse.

Det er så vigtigt, at den visuelle identitet, uanset om det handler om et produkt eller om det, du kommer med som fagperson underbygger og skærper det, du gerne vil kommunikere til din målgruppe. Og der er en stor sandhed i, at ét billede siger mere end tusinde ord, for den visuelle identitet er det første indtryk, som den potentielle kunde ubevidst opfanger.  

Så har du et ønske om at opbygge en samlet visuel identitet, er det vigtigt, at du på forhånd gør dig nogle tanker om, hvad det er, der skal udtrykkes.  Hvad er branchen? Hvilken målgruppe henvender du dig til? Hvad er essensen i dit produkt. Hvad er det, du kommer med som er helt unikt for netop dig, dit produkt og din virksomhed. Jo mere klar du er på alle de disse forhold, jo hurtigere kan jeg komme på sporet af, hvad dit helt eget udtryk skal være.

Hvor grafisk design ofte er enkeltkomponenter, så er visuelt design den røde tråd, der binder alle elementerne sammen i et helhedsudtryk.

Det er en kunst til at få det hele til at hænge sammen, og det er den skønneste fornemmelse, når man kan mærke, at alle komponenterne optimalt sammen – og der er ingen tvivl om at modtageren opfatter, at man tror så meget på sit produkt, at man har gjort sig umage hele vejen igennem.

Processen

1.

Start

Når jeg skal udarbejde din virksomheds visuelle identitet eller hjælpe dig med at få hele din visuelle identitet til at hænge sammen, sørger jeg for at have dig med i hele processen fra start til slut.
Det gør jeg for at sikre mig, at den visuelle identitet kommer til at udtrykke præcis de budskaber og værdier som din virksomhed står for. For at skabe det bedste resultat og for at jeg kan forstå dig og din virksomhed på bedste vis vil jeg foretrække, at vi tager en snak som det første. Dette foretrækker jeg enten over mobil eller ved møde.

(Denne service kan ydes til virksomheder som allerede har et logo og er igang. Virksomheden kan også købes som tilkøb til nyt logodesign).

2.

Design og udvælgelse

Når jeg har alle de relevante oplysninger fra dig, vil jeg typisk designe et udkast til et brandboard, som vil give udtryk for hele dit brands visuelle identitet – altså skrifttyper, farver, former, billeder osv…
Udfra det brandboard ka vi tilrette og ændre så det hele bliver præcis som du ønsker. 

3.

Din nye visuelle identitet

Når brandboardet og derved din nye visuelle identitet er lige som du ønsker, vil du modtage en komplet pakke hvori alle farvekoder, skriftyypefiler, billeder osv… ligger i. Med denne mappe vil du kunne sikre dig at føre den visuelle identitet videre. 

Jeg glæder mig til at høre fra dig!

Sidder du med nogen spørgsmål eller ønsker du at komme i gang med dit drømmelogo sammen med mig, så kontakt mig endelig! Det er helt uforpligtende.

Jeg er på barsel

Jeg glæder mig meget til at vende tilbage i 2024 og indtil da vil jeg glæde mig til at lure med fra sidelinjen og heppe med!

Du er altid velkommen til at tage fat i mig – men forvent længere svartid – og hvis du er en ny kunde hos mig, som gerne vil have designet din brand drøm, vil jeg glæde mig til at hjælpe dig i 2024

- Simone Christiane